Slank de Feestdagen in! Nieuwe wekelijkse blog van Tessa en Merel

08 December 2014

Rond de feestdagen willen we er allemaal op ons mooist uitzien en tegelijkertijd worden we zo verleid door al die lekkernijen. Hoe kun je de verleidingen toch weerstaan en ervoor zorgen dat je met een platte buik in dat mooie jurkje of strakke pak past? Deze week delen de meiden van The Green Happiness drie gemakkelijk toepasbare dagelijkse tricks met jullie!

1. Hupsakee naar de WC!
Doorspoelen! Schone lege darmen, zorgen voor een platte buik. Begin de dag met water, water en nog eens water. Neem zodra je opstaat 2 grote glazen water. Zo kan je lichaam al je afvalstoffen van de nacht afvoeren. Een glas (lauw)warm water met het sap van een halve citroen zet daarnaast je metabolisme en spijsvertering in werking. Je darmen worden geactiveerd en dit merk je doordat je direct naar het toilet moet.

2. Ontbijt eens als een Skinny Zwerver en neem een Koningsdiner!
Wanneer we beginnen met een groot, zwaar te verteren ontbijt, zoals een omelet, yoghurt met cruesli of een boterham met kaas stopt je lichaam direct met zijn (nachtelijke) detox. Dit zijn namelijk producten en voedselcombinaties die niet gemakkelijk te verteren zijn en veel energie kosten. Hierdoor houdt je lijf minder energie over voor je dagelijkse werkzaamheden, een sporttraining en lichaamsprocessen zoals het versterken van je huid, haar en nagels. Je voelt je eerder moe of kunt last krijgen van energiedipjes gedurende de dag.
Tip: Start met een licht te verteren ontbijt dat hoog is in koolhydraten zoals een bak fruit, een smoothie of schaaltje havermout (gekookt in water of een plantaardige melk, zoals amandel-, rijst- of speltmelk).
Bewaar zwaarder te verteren voedingsmiddelen, zoals vlees/vis/zuivel voor in de avond.

3. Groente en fruit maakt ons mooi!
Een andere slanktip is meer groente en fruit eten! Groente en fruit zorgen voor een vullend gevoel doordat ze veel water en vezels bevatten, zonder dat er veel calorieën inzitten. Daarnaast zijn het ook nog eens echte vitaminen en mineralen bommetjes die onder andere zorgen voor een gezonde huid en sterke, glanzende haren!
Tip: Vul altijd de helft van je bord met groente. Probeer niet alleen bij je avondmaaltijd groente te eten, maar neem rauwkost als tussendoortje, een salade of plakjes komkommer/tomaat bij de lunch. Je kunt zelfs al groente eten bij je ontbijt! Bijvoorbeeld door worteltjes of rode biet te raspen en door je havermout te roeren. Dit is ook nog eens erg lekker en verfrissend!

Wil je een sprintje naar een platte buik of kun je wel even een start naar slankere feestdagen gebruiken?
Je kan deze week als Health City lid gratis meedoen met The Green Happiness Detox. We starten as maandag 8 december tot 12 december. Stuur een mailtje naar info@thegreenhappiness.com, vermeld dat je lid bent van Health City en we sturen jou gratis het Detox Plan op!