Hoe overleef ik het kerstdiner? Wekelijkse blog van Tessa en Merel

16 December 2014

Tessa en Merel zijn beide orthomoleculair dietist en de founders van The Green Happiness zij geven speciaal voor HealthCity iedere week een verantwoorde, gezonde tip and trick. Wil je een keer een consult bij ze boeken? Dat kan! Klik dan snel hier voor meer info.

1. Zorg dat je voldoende eet
Eet gedurende de dag voldoende, zodat je niet in de verleiding komt om bij het kerstdiner te veel op te scheppen of de verleiding van extraatjes niet kunt weerstaan.
♥ Van groenten kun je nooit te veel eten. Neem een grote salade en portie groenten bij het kerstdiner. Eet ook al gedurende de dag veel groenten, zo zit je wel vol, maar eet je toch licht.
♥ Pompoen is een super groente die vullend is en toch heel laag in kcal. Gekookt, geroosterd of als puree. Je kunt er zelfs een zoet tussendoortje van maken door te mixen met honing, banaan of cacao.
♥ Drink tussen de glazen wijn door water en schenk je glazen half vol.

2. Focus niet alleen op het eten, doe gezellige dingen met de familie.
♥ De feestdagen is dé tijd om extra aandacht aan familie en vrienden te besteden. Focus niet alleen op het diner, maar doe ook andere dingen, zoals spelletjes of een lange wandeling.
♥ Leg je familie uit waarom je bepaalde dingen niet wilt eten. Betrek ze in jouw veranderingen en vraag om support!

3. Breng iets gezonds mee naar het kerstdiner!
♥ Salade
♥ Grote portie groenten
♥ Gezond dessert (ga voor recepten en inspiratie naar www.thegreenhappiness.com)

De volgende dag: Begin de volgende dag licht. Neem direct na het opstaan een groot glas (lauw)warm water met citroensap. Begin vervolgens de dag met een grote groene smoothie. Laat extraatjes zo veel mogelijk staan.
Geniet! Dat is misschien nog wel de allerbelangrijkste tip die we je mee kunnen geven. Geniet van de gezelligheid en het samen zijn. Wij wensen je heerlijke feestdagen toe en een heel gezond en gelukkig 2015!