5 pure voeding toppers van Stephan!

07 March 2016

Onze trainer Stephan geeft je deze week graag een voedingstip: 5 pure voeding toppers

Weg met gekke ‘superfoods’! Gebruik onder andere deze vijf voorbeelden van voedingsmiddelen in uw eetpatroon om vet verlies te bevorderen. Met gebruik van deze levensmiddelen in een evenwichtig eetpatroon, dat rijk is aan eiwitten, gezonde vetten en hoogwaardige koolhydraten staat niets het nastreven van jou doelstellingen in de weg!

# 1: Eieren

Eieren zijn boven alles een pure pron van eiwitten en vetten, en een berg aan aminozuren die het lichaam helpen spierweefsel te herstellen. Dit betekent dat eieren zeer geschikt zijn voor het verminderen van het hongergevoel en een waardevolle bron van eiwitten voor het ondersteunen van training.

# 2: Avocado

Al langer worden avocado's anti-obesitas vruchten genoemd. Vol met gezonde vetten en gezondheids bevorderende voedingsstoffen. Avocado's zijn heerlijk en verzadigend om de bloedsuikerspiegel stabiel en het hongergevoel in toom te houden.

# 3: Noten: walnoten en amandelen en andere ongebrande ongezouten varianten

Noten zijn rijk aan gezonde vetten, eiwitten, vezels en antioxidanten. Het eten van een gematigde hoeveelheid noten op het dagelijks voedingspatroon bevordert het streven naar een betere lichaamssamenstelling.

# 4: Bessen: Bosbessen, aardbeien, frambozen en ander donker fruit

Naast het feit dat het heerlijk is, zijn bessen ideaal voor vetverlies omdat ze veel vezels en antioxidanten bevatten, en het geeft een minder hoge insuline piek in de bloedsuikerspiegel in verhouding tot andere koolhydraat rijke voedingsmiddelen.

# 5: Broccoli en kruisbloemige groenten

Het hoge vezel gehalte in de kruisbloemige groenten zoals broccoli, boerenkool en bloemkool vertragen de opname van koolhydraten voor een betere glucose respons. Ook zitten deze groenten boordevol met vitamines en mineralen om een gezond lijf te kunnen waarborgen

Dit is maar een kleine greep uit de vele voedingsmiddelen die we kunnen gebruiken om een gezond en gevarieerd eetpatroon te creëren.