FAQ COVID

FAQ COVID

FAQ COVID

Veilig trainen en relaxen. Uiteraard volgens de richtlijnen vanuit het RIVM. Lees hieronder de meest gestelde vragen:

V: Zijn de clubs (volledig) open?

A: Ja, we zijn open!

V: Ik wil heel graag weer gaan sporten, maar is het wel veilig?

A: Wij houden ons strikt aan de richtlijnen die het RIVM, de overheid en het protocol van de fitnessbranche ons voorschrijven. Wij zorgen ervoor dat alles voldoet aan de veiligheids- en hygiëne richtlijnen.

We hebben natuurlijk ook de hulp van onze leden nodig. Alleen samen houden we de club veilig!

V: Wat kan ik dan verwachten als ik weer kom sporten?

A: Om de bezoekersstroom zo veilig mogelijk te laten verlopen is het alleen mogelijk om te komen sporten of relaxen indien je een reservering hebt gemaakt. Dit kan heel makkelijk via onze HealthCity app.

Hierdoor weten we precies wie er op welk moment bij ons in de club is (geweest). We kunnen er dus zo ook voor zorgen dat er niet teveel mensen tegelijk zijn.

Je kunt reserveren voor een workout in de fitness, deelname aan een groepsles ( buiten), zwembad en ook voor een plekje voor je kind(eren) in de Kidsclub.

We werken met te reserveren tijdsblokken van maximaal 1,5 uur. Je kunt 3 dagen (72 uur) van tevoren reserveren voor de door jou gewenste activiteit.

Een bezoekje aan het zwembad kun je vanaf nu apart boeken.

Bij binnenkomst krijgt ieder lid zijn/haar eigen sprayflacon om de gebruikte materialen schoon te maken. Spuit daarbij het middel op het schoonmaak papier. (a.u.b. niet rechtstreeks op de apparaten).

Ook hebben we bij binnenkomst en verspreid door de club verschillende (hand) desinfectiestations.

Neem, zoals gebruikelijk je eigen handdoek mee (verplicht gebruik) en als je wilt, ook je eigen matje. Een eigen bidon meenemen is ook fijn, rechtstreeks uit de kraan drinken is uiteraard niet toegestaan.

In de club hebben we een duidelijke routing (zoveel mogelijk eenrichtingverkeer) aangebracht en we hebben markeringen die je helpen bij het houden van minimaal 1,5 meter afstand. Soms hebben we apparaten tijdelijk buiten gebruik moeten zetten om zo de veilige afstand te kunnen garanderen.

Alle deuren staan zoveel mogelijk open om hotspots te voorkomen.

V: Wat kan ik zelf doen om bij te dragen aan de veiligheid in de club?

A: Allereerst; kom niet als je je niet fit voelt of COVID-19 symptomen hebt. En houd je aan de regels van het RIVM en de overige regels die gelden in de club. In de club hangen posters waar alle richtlijnen op staan.

Gebruik een mondkapje bij binnenkomst en bij elke verplaatsing binnen de club.

V: Hoe zit het nu met die aerosolen?

A: Hoewel de rol van ventilatie- en airconditioningsystemen in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd, is het een gegeven dat goede ventilatie verspreiding van virussen, stof en bacteriën vermindert en het binnenklimaat comfortabel kan houden. Wij hebben de installatiebedrijven die het onderhoud verzorgen voor onze luchtbehandeling ingeschakeld. Zij hebben alles ingesteld volgens de richtlijnen. (Alle lucht komt van buiten en gaat er meteen weer uit). Er is in de club dus geen sprake van recirculatie van lucht. Hierdoor kunnen we de losse airco units niet gebruiken, maar onze systemen zorgen voor koeling.

V: Ik zou graag langer dan 1,5 uur willen blijven, kan dat?

A: Om zo veel mogelijk verschillende leden de toegang tot de club te kunnen garanderen is het helaas niet mogelijk meerdere reserveringen achter elkaar in de app achter elkaar te maken. Check na afloop van je gereserveerde sessie bij onze collega’s bij de receptiebalie of het mogelijk is om nog wat langer te blijven. Zij kunnen in het systeem zien hoeveel mensen er op dat moment in de club zijn en/of gereserveerd hebben.

V: Zijn er speciale regels voor deelname aan groepslessen?

A: Om aan een outdoor groepsles mee te kunnen doen, moet je ook even reserveren. Dit kan 72 uur van te voren. In verband met het creëren van afstand tijdens de groepslessen hebben we een maximaal aantal deelnemers in de app geplaatst. Indien je gereserveerd hebt en om wat voor reden dan toch niet kan deelnemen, willen we je vragen je reservering via de app te cancellen. Op deze manier kan iemand anders jouw plekje innemen.

Zorg ervoor dat je tijdens de outdoor groepsles voldoende afstand van anderen houdt en dat je bij het opruimen van de materialen en het verlaten van het terrein de instructies van de instructeur aanhoudt.

V: Kan ik gewoon weer aan de slag met mijn personal trainer?

A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PT’er als je door wilt gaan met je sessies. Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over alle mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan. Het is wel belangrijk dat je ook voor je geplande PT sessie ook even een plekje reserveert via de HealthCity app in het fitness rooster. (alleen zo kunnen we voldoen aan de richtlijn dat we te allen tijde weten wie er wanneer bij ons in de club is/was).

V: Kan ik nu geen gebruik meer maken van het #HealthCitythuis aanbod?

A: Onze online les- en challenges aanbod op alle social media kanalen blijft gewoon toegankelijk.

V: Gaan de zwemlessen ook weer gewoon door?

A: Ja, echter, de planning hiervan verschilt per club. Wij willen je adviseren om hierover even contact op te nemen met de club waar jouw kind(eren) de zwemles volgen.

V: Met mijn lidmaatschap kan ik altijd een Buddy meenemen, kan dat nu ook nog?

A: Ja,dat kan. Natuurlijk is het wel zo dat iedereen vooraf moet reserveren. Daarom willen we je vragen, om voordat je met jouw Buddy komt sporten, even naar de club te bellen. We reserveren dan een plekje voor jouw sport buddy.

V: Kan er nog gebruik worden gemaakt van de Dagpas mogelijkheid?

A: Ja hoor, dat kan gewoon. Het is wel zo dat we werken met te reserveren tijdsblokken. Er zit dus een maximum aan het bezoek van 1,5 uur.

V: Hoe zit het met de compensatie voor de maanden dat de club dicht is geweest?

A: Je lidmaatschap hebben wij vanaf 15 december 2020 bevroren tot de datum dat we onze deuren weer konden openen (19 mei 2021). De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met de bevriezingstijd opgeschoven. Het geld dat je eventueel al betaald hebt voor de periode dat we dicht waren, zetten we apart als je persoonlijk tegoed.