FAQ COVID

FAQ COVID

FAQ COVID (antwoorden hebben betrekking op de periode vanaf 15 december 2020)

V: Zijn alle HealthCity clubs gesloten?
A: Ja, momenteel zijn alle clubs gesloten sinds dinsdag 15 december.

V: Tot wanneer zijn de clubs gesloten?
A: We volgen de richtlijnen van de overheid. Tot nader order is de sluitingsperiode tot 20 april 2021.



Mijn lidmaatschap



V: In de gesloten periode is er toch geïncasseerd, hoe gaan jullie hiermee om?
A: de betaling in de gesloten periode konden wij helaas niet meer voorkomen doordat de opdracht al aan de bank was gegeven. Wanneer we weer open mogen vindt er een verrekening plaats van het geïncasseerde bedrag tijdens de gesloten periode.

V: Zijn er wel mogelijkheden om te sporten?
A: Jazeker, check onze HealthCity App voor het online groepslesrooster, buitensporten met PT en de buiten workouts, of bekijk de oefeningen die in de App te vinden zijn.

V: Zijn jullie ook actief op soc media?
A: Jazeker zijn we actief op soc media. Volg ons op facebook en instagram. Zoek ook eens op #Healthcitythuis voor een uitgebreid aanbod aan thuis workouts.

V: Hoe kan ik meedoen aan jullie online groepslessen?
A: Bekijk het online groepslesrooster in de HealthCity App en reserveer jouw les, ook als je niet op het aangegeven tijdstip mee kan doen! Je ontvangt een link per email waarmee je op elk gewenst tijdstip jouw favoriete les kunt volgen of terugkijken.

V: Ik heb een vraag met betrekking tot mijn thuisworkout, waar kan ik terecht?
A: Stuur een DM of een privé bericht naar jouw club facebook of Instagram pagina en onze trainers staan ready om jou te helpen.

V: Welke activiteiten en lessen kan ik verwachten op het buitenterrein van mijn club
A: In de HealthCity app vind je al onze outdoor activiteiten door te klikken op de reserveringen en dan outdoor workouts of outdoor fitness

V: Hoe kan ik meedoen met de outdoor activiteiten
A: Je kunt een plekje reserveren via de HealthCity app. Dit kan vanaf 3 dagen van te voren.
Vergeet niet eerst credits te kopen door de klikken op outdoor credits

V: Ik ben lid; moet ik dan toch credits kopen om deel te nemen aan de outdoor activiteiten
A: Ja, de club blijft gesloten en je lidmaatschap blijft bevroren.

V: Hoe zorgt HC ervoor dat ik veilig kan sporten
A: We werken volgens ons protocol dat is opgesteld volgens de regels van het RIVM en het NOC*NSF
De Outdoor Trainingen vinden plaats onder leiding van onze sportinstructeurs. Elke instructeur heeft lager aantal deelnemers in de les dan normaal. Voordat elke training start staat alles klaar en zijn alle materialen gedesinfecteerd. Bij wisseling van toestel wordt alles opnieuw gedesinfecteerd. Bij elk toestel staat een sprayflacon met desinfectie middel en een papierrol;
Onze HealthCity vestiging blijft nog even gesloten. Dit betekent dat je geen gebruik kunt maken van de kleedkamers, kluisjes en wc’s. Zorg ervoor dat je van te voren je flesje met water hebt gevuld.
Wij vragen iedereen direct het terrein weer te verlaten zodra de training is beëindigd. Zo kunnen we zorgen voor optimale veiligheid voor alle leden en onze medewerkers.

V: Kan ik me wel omkleden op de club
A: Helaas, de club is nog gesloten. Dat betekent dus dat de kleedkamers en douches niet beschikbaar zijn.
Kom daarom in sportkleding naar de club, neem een handdoek en wat drinken mee en zorg ervoor dat je van tevoren naar het toilet bent geweest.

V: Waar moet ik me tijdens het sporten aan houden
Natuurlijk geldt de 1,5 meter afstand houden van elkaar, ook tijdens het sporten.
Wij zorgen ervoor dat er een duidelijk routing op het buitenterrein zichtbaar is zodat iedereen deze afstand van elkaar goed kan bewaren en dat de doorstroom goed verloopt.
Ook is er voldoende desinfectie- en schoonmaak materiaal aanwezig. Nadat je de materialen gebruikt hebt vragen we je om deze goed schoon te maken.
Het dragen van een mondkapje is volgens de richtlijnen niet nodig. Als je liever wel met handschoenen aan zou willen trainen dan zijn deze beschikbaar.

V: Ik voel me niet zo lekker, wat gebeurt er nu met mijn reservering?
A: Bij HealthCity staat de veiligheid van onze leden en medewerkers op de eerste plaats. De richtlijnen van het RIVM geven tevens aan dat je bij (milde) griepklachten thuis moet blijven.
Als je je reservering tot 4 uur voor aanvang van de les cancelled, dan krijg wordt je credit gewoon terug gestort. Mocht je er niet uitkomen stuur dan een mail naar info@healthcity.nl met een korte uitleg van je situatie. We komen er dan vast samen uit.

V: Kan ik gewoon weer aan de slag met mijn personal trainer
A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PTer als je door wilt gaan met je sessies.
Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over de buitensport mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan.