Outdoor Sporten
Boek hier arrow-right Created with Sketch.

FAQ Corona

Meer info

FAQ Corona

De maatregelen, die we samen moeten nemen in de strijd tegen het coronavirus, veranderen van dag tot dag. Hieronder vind je de meest gestelde vragen:

V: Welke activiteiten en lessen kan ik verwachten op het buitenterrein van mijn club?
A: In de HealthCity app vind je al onze outdoor activiteiten door te klikken op de groepsles afbeelding. Ook op de website pagina van je club zie je bij het groepslesrooster alle activiteiten die we buiten voor je georganiseerd hebben.


V: Ik ben lid: moet ik dan toch credits kopen om deel te nemen aan de outdoor activiteiten?
A: Hierin heb je een keuze; je kunt credits kopen via de HealthCity app (1 credit is 1 outdoor activiteit) of je kunt je lidmaatschap weer laten activeren


V: Ik wil mijn lidmaatschap weer laten activeren om onbeperkt buiten te kunnen sporten, wat moet ik doen?
A: Stuur een mailtje naar info@HealthCity.nl met het verzoek je lidmaatschap weer te activeren en geef aan ons je naam, pasnummer & geboortedatum door. Je ontvangt een bevestigingsmail van HealthCity dat je abonnement is geactiveerd en that’s it!


V: Ik heb net credits gekocht maar ik wil liever mijn lidmaatschap weer activeren, wat nu?
A: Geen probleem!; we verrekenen het aantal credits dat je nog hebt met het te incasseren lidmaatschapsbedrag. (lidmaatschap minus restant credits is eerste incasso)


V: Hoe kan ik meedoen met de outdoor activiteiten
A: Je kunt een plekje reserveren via de HealthCity app. Dit kan vanaf 7 dagen van tevoren. Het outdoor rooster kun je vinden in de app bij groepslessen. Vergeet niet eerst credits te kopen door de klikken op outdoor credits


V: Ik ben lid: moet ik dan toch credits kopen om deel te nemen aan de outdoor activiteiten?
A: Ja, de club blijft gesloten en je lidmaatschap blijft bevroren indien je dit zelf weer activeert zoals hierboven is omschreven.


V: Hoe zorgt HC ervoor dat ik veilig kan sporten?
A: We werken volgens ons protocol dat is opgesteld volgens de regels van het RIVM en het NOC*NSF. De Outdoor Trainingen vinden plaats onder leiding van onze sportinstructeurs. Elke instructeur heeft lager aantal deelnemers in de les dan normaal. Voordat elke training start staat alles klaar en zijn alle materialen gedesinfecteerd. Bij wisseling van toestel wordt alles opnieuw gedesinfecteerd. Bij elk toestel staat een sprayflacon met desinfectiemiddel en een papierrol;

Onze HealthCity vestiging blijft nog even gesloten. Dit betekent dat je geen gebruik kunt maken van de kleedkamers, kluisjes en wc’s. Zorg ervoor dat je van tevoren je flesje met water hebt gevuld.

Wij vragen iedereen direct het terrein weer te verlaten zodra de training is beëindigd. Zo kunnen we zorgen voor optimale veiligheid voor alle leden en onze medewerkers.


V: Kan ik mij wel omkleden op de club?
A: Helaas, de club is nog gesloten. Dat betekent dus dat de kleedkamers en douches niet beschikbaar zijn. Kom daarom in sportkleding naar de club, neem een handdoek en wat drinken mee en zorg ervoor dat je van tevoren naar het toilet bent geweest.


V: Waar moet ik me tijdens het sporten aan houden?
A: Natuurlijk geldt de 1,5 meter afstand houden van elkaar, ook tijdens het sporten. Wij zorgen ervoor dat er een duidelijk routing op het buitenterrein zichtbaar is zodat iedereen deze afstand van elkaar goed kan bewaren en dat de doorstroom goed verloopt.

Ook is er voldoende desinfectie- en schoonmaak materiaal aanwezig. Nadat je de materialen gebruikt hebt vragen we je om deze goed schoon te maken. Het dragen van een mondkapje is volgens de richtlijnen niet nodig. Als je liever wel met handschoenen aan zou willen trainen dan zijn deze beschikbaar.


V: Ik voel me niet zo lekker, wat gebeurt er nu met mijn reservering?
A: Bij HealthCity staat de veiligheid van onze leden en medewerkers op de eerste plaats. De richtlijnen van het RIVM geven tevens aan dat je bij (milde) griepklachten thuis moet blijven.

Als je je reservering tot 12 uur voor aanvang van de les annuleert, dan word je credit gewoon teruggestort. Mocht je er niet uitkomen stuur dan een mail naar info@healthcity.nl met een korte uitleg van je situatie. We komen er dan vast samen uit.


V: Kan ik gewoon weer aan de slag met mijn personal trainer
A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PT’er als je door wilt gaan met je sessies. Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over de buitensport mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan.

V: Zijn de clubs open?
A: Nee, al onze clubs zijn vanaf vandaag (15 maart 2020) om 17:00 uur gesloten tot nader order.


V: Hoe lang blijven HealthCity clubs gesloten?
A: HealthCity zal haar leden per email informeren over eventuele wijzigingen die op basis van de maatregelen van de overheid plaats zullen vinden.


V: Ik wil graag thuis trainen om Fit te blijven? Hoe doe ik dat?
A: Houd onze social media kanalen in de gaten, hier worden thuis workouts geplaatst om in beweging te blijven.


V: Wordt er compensatie gegeven zolang de club dicht is?
A: Je lidmaatschap hebben wij vanaf 16 maart 2020 bevroren tot de datum dat we onze deuren weer kunnen openen. Dit betekent dat er gedurende deze periode geen bedragen van je rekening worden afgeschreven tot het moment van opening.*


*De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met de bevriezingstijd opgeschoven. Het geld dat je eventueel al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed.

V: HealthCity heeft de automatische incasso gedaan, terwijl de clubs dicht zijn?
A:
Alle uitgevoerde incasso's die sinds 16 maart gedaan zijn zullen als tegoed aan jouw lidmaatschap worden toegevoegd.

V: Ik wil gewoon opzeggen! Kan dit direct of pas aan het einde van mijn lidmaatschap?
A: Wat jammer om te horen dat je je lidmaatschap op wilt zeggen!
De huidige situatie is volgens onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om je lidmaatschap per direct op te zeggen.


V: Ik heb mijn abonnement al opgezegd, wordt de periode van mijn opzegtermijn welke ik al heb betaald gecompenseerd?
A: Wanneer je je abonnement hebt opgezegd zal er een betaalde 4 weken opzegtermijn gelden. Deze zal niet gecompenseerd worden. Er kan wel voor een Freeze worden gekozen waarbij alle eerder betaalde bedragen als tegoed aan het lidmaatschap worden toegevoegd en er tot de opening van onze clubs geen incasso plaats zullen vinden.