FAQ COVID

FAQ COVID

FAQ COVID 28 nov

Veilig trainen en relaxen. Uiteraard volgens de richtlijnen vanuit het RIVM. Lees hieronder de meest gestelde vragen:

V: Zijn de clubs (volledig) open?

A: Ja, we zijn open, dagelijks tot 17.00 uur!

V: Ik wil heel graag weer gaan sporten, maar is het wel veilig?

A: Wij houden ons strikt aan de richtlijnen die het RIVM, de overheid en het protocol van de fitnessbranche ons voorschrijven. Wij zorgen ervoor dat alles voldoet aan de veiligheids- en hygiëne richtlijnen.

We hebben natuurlijk ook de hulp van onze leden nodig. Alleen samen houden we de club veilig!

V: Wat kan ik dan verwachten als ik weer kom sporten?

A: Om de bezoekersstroom zo veilig mogelijk te laten verlopen is het alleen mogelijk om te komen sporten of relaxen indien je een Corona toegangsbewijs kan laten zien.

Voor een workout in het zwembad, deelname aan een groepsles, of een plekje voor je kind(eren) in de Kidsclub dien je te reserveren in de HealthCity app (download de app).

Je kunt 3 dagen (72 uur) van tevoren reserveren voor de door jou gewenste activiteit.

Bij binnenkomst staat er voor ieder lid zijn/haar eigen sprayflacon om de gebruikte materialen schoon te maken. Spuit daarbij het middel op het schoonmaak papier. (a.u.b. niet rechtstreeks op de apparaten).

Ook hebben we bij binnenkomst en verspreid door de club verschillende (hand) desinfectiestations.

Neem, zoals gebruikelijk je eigen handdoek mee (verplicht gebruik) en als je wilt, ook je eigen matje. Een eigen bidon meenemen is ook fijn, rechtstreeks uit de kraan drinken is uiteraard niet toegestaan.

V: Ik heb geen Corona toegangsbewijs, en nu?

A: zonder Corona toegangsbewijs kunnen we u helaas geen toegang verlenen, daar deze maatregel door de overheid is genomen. U heeft de mogelijkheid om u gratis te laten testen en daarmee een bewijs te krijgen waarmee u toegang tot de club kunt krijgen.

V: Wat kan ik zelf doen om bij te dragen aan de veiligheid in de club?

A: Allereerst; kom niet als je je niet fit voelt of COVID-19 symptomen hebt. En houd je aan de regels van het RIVM en de overige regels die gelden in de club.

V: Hoe zit het nu met die aerosolen?

A: Hoewel de rol van ventilatie- en airconditioningsystemen in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd, is het een gegeven dat goede ventilatie verspreiding van virussen, stof en bacteriën vermindert en het binnenklimaat comfortabel kan houden. Wij hebben de installatiebedrijven die het onderhoud verzorgen voor onze luchtbehandeling ingeschakeld. Zij hebben alles ingesteld volgens de richtlijnen. (Alle lucht komt van buiten en gaat er meteen weer uit). Er is in de club dus geen sprake van recirculatie van lucht. Hierdoor kunnen we de losse airco units niet gebruiken, maar onze systemen zorgen voor koeling.

V: Zijn er speciale regels voor deelname aan groepslessen?

A: Om aan een groepsles mee te kunnen doen, moet je ook even reserveren. Dit kan 72 uur van te voren. In verband met het creëren van 1,5 meter afstand tijdens de groepslessen hebben we een maximaal aantal deelnemers in de app geplaatst. Indien je gereserveerd hebt en om wat voor reden dan toch niet kan deelnemen, willen we je vragen je reservering via de app te cancellen. Op deze manier kan iemand anders jouw plekje innemen.

Zorg ervoor dat je tijdens de groepsles voldoende afstand van anderen houdt en dat je bij het opruimen van de materialen en het verlaten van de groepsleszaal de instructies van de instructeur aanhoudt.

V: Kan ik gewoon weer aan de slag met mijn personal trainer?

A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PT’er als je door wilt gaan met je sessies. Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over alle mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan.

V: Kan ik nu geen gebruik meer maken van het #HealthCitythuis aanbod?

A: Onze online les- en challenges aanbod op alle social media kanalen blijft gewoon toegankelijk. Check ook het online groepslesrooster in de HealthCity App

V: Gaan de zwemlessen ook weer gewoon door?

A: Ja, echter, de planning hiervan verschilt per club. Wij willen je adviseren om hierover even contact op te nemen met de club waar jouw kind(eren) de zwemles volgen.

V: Met mijn lidmaatschap kan ik altijd een Buddy meenemen, kan dat nu ook nog?

A: Ja,dat kan. Natuurlijk is het wel zo dat de burry ook een corona toegangsbewijs en ID moet laten zien.

V: Kan er nog gebruik worden gemaakt van de Dagpas mogelijkheid?

A: Ja hoor, dat kan gewoon. Het is wel zo dat we werken met te reserveren tijdsblokken. Er zit dus een maximum aan het bezoek van 1,5 uur en alleen mogelijk met het corona toegansbewijs en ID.

V: Ik heb een bedrijfslidmaatschap afgesloten via een externe partij, zoals High Five Fitness Network of Bedrijfsfitnessplan Nederland, hoe gaat dit nu?

A: Voor meer informatie verzoeken wij u contact op te nemen met High Five Fitness Network of Bedrijfsfitness Nederland.