Gratis clubtour!
Meer info arrow-right Created with Sketch.

FAQ COVID

FAQ COVID (antwoorden hebben betrekking op de periode van 4 tot 19 november 2020)
Veilig trainen en relaxen! Uiteraard volgens de richtlijnen vanuit het RIVM. Lees hieronder de meest gestelde vragen:

V: Zijn de clubs (volledig) open?
A: Ja, we zijn open! In deze periode (4-11 tm 19-11) gelden extra maatregelen waardoor we naast de kleedkamers, douches en horeca faciliteiten (incl. coffee corner) ook het zwembad moeten sluiten en er kunnen geen groepslessen gegeven worden. De overige faciliteiten zoals fitness, squash, wellness, toiletten en ook de kidsclub zijn gewoon beschikbaar. Kom dus in sportkleding zodat je meteen lekker aan de slag kunt.

V: Ik wil heel graag weer gaan sporten, maar is het wel veilig?
A: Wij houden ons strikt aan de richtlijnen die het RIVM, de overheid en het protocol van de fitnessbranche ons voorschrijven. Wij zorgen ervoor dat alles voldoet aan de veiligheids- en hygiëne richtlijnen. We hebben natuurlijk ook de hulp van onze leden nodig. Alleen samen houden we de club veilig!

V: Wat kan ik dan verwachten als ik weer kom sporten?
A: Om de bezoekersstroom zo veilig mogelijk te laten verlopen is het alleen mogelijk om te komen sporten of relaxen indien je een reservering hebt gemaakt. Dit kan heel makkelijk via onze HealthCity app. Hierdoor weten we precies wie er op welk moment bij ons in de club is (geweest). We kunnen er dus zo ook voor zorgen dat er niet teveel mensen tegelijk zijn. Je kunt reserveren voor een workout in de fitness, je bezoek aan de wellness en ook voor een plekje voor je kind(eren) in de Kidsclub. We werken met te reserveren tijdsblokken. Je kunt 3 dagen (72 uur) van tevoren reserveren voor de door jou gewenste activiteit. Een bezoekje aan de wellness kun je apart boeken. Let op; je kunt je omkleden in de kleedkamers (alleen toegankelijk voor wellness), maar je kunt niet douchen. Bij binnenkomst krijgt ieder lid zijn/haar eigen sprayflacon om de gebruikte materialen schoon te maken. Spuit daarbij het middel op het schoonmaak papier. (a.u.b. niet rechtstreeks op de apparaten). Ook hebben we bij binnenkomst en verspreid door de club verschillende (hand) desinfectiestations.

Neem, zoals gebruikelijk je eigen handdoek mee (verplicht gebruik) en als je wilt, ook je eigen matje. Een eigen bidon meenemen is ook fijn, rechtstreeks uit de kraan drinken is uiteraard niet toegestaan.

In de club hebben we een duidelijke routing (zoveel mogelijk eenrichtingverkeer) aangebracht en we hebben markeringen die je helpen bij het houden van minimaal 1,5 meter afstand. Soms hebben we apparaten tijdelijk buiten gebruik moeten zetten om zo de veilige afstand te kunnen garanderen.

Alle deuren staan zoveel mogelijk open om hotspots te voorkomen.

De kleedkamers en douches kunnen we volgens de regels die gelden voor de fitnessbranche niet open stellen. Kom dus in je sport outfit naar de club. In verband met de doorstroom van het aantal bezoekers vragen we iedereen om zo snel mogelijk na je geboekte trainingssessie te vertrekken. Dat klinkt niet echt gastvrij, maar het is nu even van belang om de veiligheid van iedereen te kunnen waarborgen.

V: Wat kan ik zelf doen om bij te dragen aan de veiligheid in de club?
A: Allereerst; kom niet als je je niet fit voelt of COVID-19 symptomen hebt. En houd je aan de regels van het RIVM en de overige regels die gelden in de club. In de club hangen posters waar alle richtlijnen op staan. Gebruik een mondkapje bij binnenkomst en bij elke verplaatsing binnen de club.

V: Hoe zit het nu met die aerosolen?
A: Hoewel de rol van ventilatie- en airconditioningsystemen in de verspreiding van SARS-CoV-2 is nog niet opgehelderd, is het een gegeven dat goede ventilatie verspreiding van virussen, stof en bacteriën vermindert en het binnenklimaat comfortabel kan houden. Wij hebben de installatiebedrijven die het onderhoud verzorgen voor onze luchtbehandeling ingeschakeld. Zij hebben alles ingesteld volgens de richtlijnen. (alle lucht komt van buiten en gaat er meteen weer uit). Er is in de club dus geen sprake van recirculatie van lucht. Hierdoor kunnen we de losse airco units niet gebruiken, maar onze systemen zorgen voor koeling.

V: Ik zou graag langer dan 1 te reserveren blok willen blijven, kan dat?
A: Om zo veel mogelijk verschillende leden de toegang tot de club te kunnen garanderen is het helaas niet mogelijk meerdere reserveringen achter elkaar in de app achter elkaar te maken. Check na afloop van je gereserveerde sessie bij onze collega’s bij de receptiebalie of het mogelijk is om nog wat langer te blijven. Zij kunnen in het systeem zien hoeveel mensen er op dat moment in de club zijn en/of gereserveerd hebben.

V: Kan ik gewoon aan de slag (blijven) met mijn personal trainer
A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PT’er als je door wilt gaan met je sessies. Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over alle mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan. Het is wel belangrijk dat je ook voor je geplande PT sessie ook even een plekje reserveert via de HealthCity app in het fitness rooster. (alleen zo kunnen we voldoen aan de richtlijn dat we te allen tijde weten wie er wanneer bij ons in de club is/was)

V: Kan ik nu geen gebruik meer maken van het #HealthCitythuis aanbod?
A: Onze online les- en challenges aanbod op alle social media kanalen blijft gewoon toegankelijk.

V: Gaan de kinderzwemlessen gewoon door?
A: Nee, helaas niet. Het zwembad moet volgens de richtlijnen gesloten blijven. Ook kinderen mogen niet in het zwembad.

V: Met mijn lidmaatschap kan ik altijd een Buddy meenemen, kan dat nu ook nog?
A: Ja dat kan. Natuurlijk is het wel zo dat iedereen vooraf moet reserveren. Daarom willen we je vragen, om voordat je met jouw Buddy komt sporten, even naar de club te bellen. We reserveren dan een plekje voor jouw sport buddy.

V: Kan er nog gebruik worden gemaakt van de Dagpas mogelijkheid?
A: Ja hoor, dat kan gewoon. Het is wel zo dat we werken met te reserveren tijdsblokken. De naam dagpas is voor nu dus voor deze periode niet helemaal van toepassing. Met een “dagpas” kun je gebruik maken van de faciliteiten in de club die toegankelijk zijn. Dit kan alleen voor het gereserveerde tijdsblok.

V: Ik wil eigenlijk mijn lidmaatschap liever voor 2 weken bevriezen
A: Dat kan, maar dat zouden we heel jammer vinden. De club is namelijk wel open en je kunt gewoon aan je gezondheid blijven werken. Er zijn nog veel activiteiten in en via de club mogelijk. Voor een training in de Fitness en je weet niet goed weet hoe je het zelfstandig aan moet pakken, dan is trainen met één van onze PTers wellicht ook een goede optie. Natuurlijk snappen we het heel goed dat je de groepslessen gaat missen deze 2 weken. Daarvoor hebben we leuke oplossingen bedacht! Je kunt bijvoorbeeld de online en live groepslessen die je via de app kunt meedoen. De overheid stimuleert het juist nu om te blijven sporten. Daarom mogen wij open blijven. En daarbij kunnen we de steun van onze leden heel goed bij gebruiken.