Gratis dagpas!
Meer info arrow-right Created with Sketch.

FAQ COVID

Goed nieuws! We mogen weer open vanaf 1 juli. Uiteraard volgens de richtlijnen vanuit het RIVM. Lees hieronder de meest gestelde vragen:


V: Zijn de clubs (volledig) open?
A:
Ja, het is officieel, al onze clubs zijn vanaf 1 juli weer open en is je lidmaatschap weer actief. En als we zeggen “onze clubs zijn weer open” dan bedoelen we ook echt open! Alle faciliteiten die we in de clubs hebben kunnen we weer gebruiken; fitness, groepslessen, wellness, zwembad, kleedkamers, douches, toiletten, coffee corner, lounge, restaurant en ook de kidsclub.


V: Ik wil heel graag weer gaan sporten, maar is het wel veilig?
A:
Wij houden ons strikt aan de richtlijnen die het RIVM, de overheid en het protocol van de fitnessbranche ons voorschrijven. Wij zorgen ervoor dat alles voldoet aan de veiligheids- en hygiëne richtlijnen. Maar we hebben natuurlijk ook de hulp van onze leden nodig. Alleen samen houden we de club veilig!


V: Wat kan ik dan verwachten als ik weer kom sporten?
A: Alle faciliteiten kunnen weer gebruikt worden.
Om de bezoekersstroom zo veilig mogelijk te laten verlopen is het alleen mogelijk om te komen sporten of relaxen indien je een reservering hebt gemaakt. Dit kan heel makkelijk via onze HealthCity app.

Hierdoor weten we precies wie er op welk moment bij ons in de club is (geweest). We kunnen er dus zo ook voor zorgen dat er niet teveel mensen tegelijk zijn.

Je kunt reserveren voor een workout in de fitness, deelname aan een groepsles (binnen of buiten) en ook voor een plekje voor je kind(eren) in de Kidsclub.

We werken met te reserveren tijdsblokken van maximaal 1,5 uur. Je kunt 3 dagen (72 uur) van tevoren reserveren voor de door jou gewenste activiteit.
Een bezoekje aan de wellness en/of zwembad valt binnen de gereserveerde fitness tijd. Dit hoef je dus niet apart te reserveren.

Voor sommige lessen kunnen we in verband met de 1,5 meter regel een beperkter aantal deelnemers toelaten.

Bij binnenkomst krijgt ieder lid zijn/haar eigen sprayflacon om de gebruikte materialen schoon te maken. Ook hebben we bij binnenkomst en verspreid door de club verschillende (hand) desinfectiestations.

Neem, zoals gebruikelijk je eigen handdoek mee en als je wilt, ook je eigen matje. Een eigen bidon meenemen is ook fijn, rechtstreeks uit de kraan drinken is uiteraard niet toegestaan.

In de club hebben we een duidelijke routing (zoveel mogelijk eenrichtingverkeer) aangebracht en we hebben markeringen die je helpen bij het houden van minimaal 1,5 meter afstand. Soms hebben we apparaten tijdelijk buiten gebruik moeten zetten om zo de veilige afstand te kunnen garanderen.
Alle deuren staan zoveel mogelijk open om hotspots te voorkomen.


V: Wat kan ik zelf doen om bij te dragen aan de veiligheid in de club?
A: Allereerst; kom niet als je je niet fit voelt. En houd je aan de regels van het RIVM en de overige regels die gelden in de club. In de club hangen posters waar alle richtlijnen op staan.


V: Hoe zit het nu met die aerosolen?
A: Hoewel de rol van ventilatie- en airconditioningsystemen in de verspreiding van SARS-CoV-2 is nog niet opgehelderd, is het een gegeven dat goede ventilatie verspreiding van virussen, stof en bacteriën vermindert en het binnenklimaat comfortabel kan houden. Wij hebben de installatiebedrijven die het onderhoud verzorgen voor onze luchtbehandeling ingeschakeld. Zij hebben alles ingesteld volgens de richtlijnen. (alle lucht komt van buiten en gaat er meteen weer uit). Er is in de club dus geen sprake van recirculatie van lucht. Hierdoor kunnen we de losse airco units niet gebruiken, maar onze systemen zorgen voor koeling.


V: Gaan jullie dan ook weer incasseren?
A: Ja, vanaf 1 juli starten we de incasso runs weer op.


V: Hoe zit het met de compensatie voor de maanden dat de club dicht is geweest?
A: Je lidmaatschap hebben wij vanaf 16 maart 2020 bevroren tot de datum dat we onze deuren weer kunnen openen. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met de bevriezingstijd opgeschoven. Het geld dat je eventueel al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed.


V: HealthCity heeft bij wel nog een automatische incasso gedaan, terwijl de club al dicht was. Wat nu?
A: Alle uitgevoerde incasso's die sinds 16 maart gedaan zijn zullen als tegoed aan jouw lidmaatschap worden toegevoegd.


V: Ik heb mijn lidmaatschap al geactiveerd voor het outdoor fitnessterrein?
A:
Super! dan is vanaf het moment dat je dit aan ons doorgegeven hebt, jouw incasso weer in gang gezet. Eventuele credits die je nog over had worden verrekend met je incasso bedrag van juli. Ook als er in maart nog een incasso zou zijn gedaan, dan wordt deze ook verrekend (als tegoed). De einddatum van je abonnement wordt opgeschoven met de tijd dat je lidmaatschap bevroren is.


V: Ik vond de outdoor lessen super fijn, komen deze nu te vervallen?
A: De corona crisis heeft ons ook wat positiefs gebracht. We hebben onze weg naar buiten weer gevonden! We zullen zeker nog activiteiten buiten blijven aanbieden. Het voordeel nu is dat we kunnen kiezen. In de HealthCity app zie je in het outdoor rooster welke lessen we buiten zullen aanbieden. (bij goed weer natuurlijk). Ook voor deze lessen dien je te reserveren en blijven de Corona richtlijnen gelden.


V: Kan ik gewoon weer aan de slag met mijn personal trainer
A: Jazeker, dat kan! Neem contact op met je PT’er als je door wilt gaan met je sessies. Hij/zij zal ongetwijfeld ook het goede nieuws over alle mogelijkheden persoonlijk aan je willen laten weten. Ons team staat te popelen om weer met je aan de slag te gaan. Het is wel belangrijk dat je ook voor je geplande PT sessie ook even een plekje reserveert via de HealthCity app in het fitness rooster. (alleen zo kunnen we voldoen aan de richtlijn dat we te allen tijde weten wie er wanneer bij ons in de club is/was)


V: Kan ik nu geen gebruik meer maken van het #HealthCitythuis aanbod?
A: Onze online les- en challenges aanbod op alle social media kanalen blijft gewoon toegankelijk.

V: Gaan de zwemlessen ook weer van start?
A: Ja, echter, de planning hiervan is verschilt per club. Wij willen je adviseren om hierover even contact op te nemen met de club waar jouw kind(eren) de zwemles volgen.


V: Met mijn lidmaatschap kan ik altijd een Buddy meenemen, kan dat nu ook nog?
A: Ja dat kan. Natuurlijk is het wel zo dat iedereen vooraf moet reserveren. Daarom willen we je vragen, om voordat je met jouw Buddy komt sporten, even naar de club te bellen. We reserveren dan een plekje voor jouw sport buddy.


V: Kan er nog gebruik worden gemaakt van de Dagpas mogelijkheid?
A: Ja hoor, dat kan gewoon. Het is wel zo dat we werken met te reserveren tijdsblokken. Er zit dus een maximum aan het bezoek van 1,5 uur.