RPM

Gratis Proefles Bekijk groepslesrooster

RPM staat voor Revolutions Per Minute, een indoor cycling workout op het ritme van krachtige muziek. De instructeur leidt je door verschillende parcours van pieken en dalen, tijdritten, bergtoppen en interval training. De les is zo opgebouwd dat je door de afwisseling van pieken en dalen je endorfine peil zo hoog mogelijk krijgt, wat ervoor zorgt dat je zoveel mogelijk calorieën verbrandt. Net als bij alle andere Les Mills programma's, wisselen de choreografie en de muziek om de drie maanden.

RPM tips

  • Draag comfortabele sportkleding, een fietsbroek en fietsschoenen zijn aan te bevelen, maar niet noodzakelijk  
  • Bij het volgen van 2-3 lessen per week voel je je al snel fit en sterk
  • Neem een handoek en een flesje drinken mee

De voordelen van RPM

  • Het verbetert de vorm van je benen, heupen en billen
  • Verbranding van ca. 600 calorieën bij een training van 50 minuten
  • Verhoging van je been- en spierkracht
  • Aanmaak van endorfine, een stofje dat je lekker doet voelen
  • Verbetering van de conditie en uithoudingsvermogen
  • Je verbrandt lichaamsvet

RPM hoe ziet de les eruit

Bij de warming up van RPM wordt het lichaam opgewarmd door met een laag tempo en met een lichte weerstand te fietsen. Daarna werk je toe naar de eerste piek: de snelheid en intensiteit nemen toe. Je kracht wordt getest door verschillende beklimmingen en de tijdritten stellen je uithoudingsvermogen op de proef. Nadat je een piek bereikt hebt, neemt het tempo en de weerstand wat af om te herstellen. Daarna zal je toe gaan werken naar je volgende piek. Aan het einde van de RPM les fiets je rustig uit om je hartslag omlaag te krijgen en daarna sluiten jullie af met enkele gerichte stretchoefeningen.

Andere groepslessen van Les Mills die je bij HealthCity kunt volgen, BODYCOMBAT®, BODYPUMP®, BODYATTACK® en BODYBALANCE®

Bekijk bij welke HealthCity bij jouw in de buurt je een Les Mills RPM training kunt volgen

Gratis Proefles Bekijk groepslesrooster