Workout of the Day

Gratis Proefles
  • Middel Kick

    Breng het scheenbeen naar het kussen en blaas uit bij het contact moment. Vergeet niet de buikspieren aan te spannen. Herhaal dit 20 keer en wissel dan van kant.

  • Front Kick

    Breng de voetzool naar borsthoogte en blaas uit bij het contact moment. Vergeet tijdens de beweging niet de buikspieren aan te spannen. Herhaal dit 20 keer en wissel dan om van been.

  • Jab en rechtse directe

    De jab is een rechte stoot gemaakt met de voorste vuist. Dat houdt in dat de voorste vuist vanuit de kin rechtstreeks (de kortst mogelijke afstand) naar het doel (tegenstander of bokszak) gaat.

    Rechtse directe

    Een rechtse directe is een rechte stoot met de achterste vuist. Dat houdt in dat de achterste vuist vanuit de kin rechtstreeks (de kortst mogelijke afstand) naar het doel (tegenstander of bokszak) gaat.
    De naam rechtse directe is wat verwarrend omdat het impliceert dat het een stoot met rechts is. Dat is dus niet persee het geval; het gaat om een stoot gemaakt met de achterste vuist. Wel is het zo dat de meeste mensen links voorstaan, waardoor een stoot met de achterste vuist ook een stoot vanuit rechts is. Een rechtse directe wordt ook wel een cross genoemd.

  • Hoek

    Een hoek is een ronde horizontale stoot met de voorste- of achterste vuist. Dat houdt in dat de vuist vanuit de kin via een ronde beweging naar het doel (tegenstander of bokszak) gaat. Op het moment van treffen zijn boven en onderarm in een rechte hoek met elkaar gepositioneerd, vandaar de naam hoek.

  • Opstoot

    De opstoot is een verticaal opstijgende stoot met de voorste- of achterste vuist. Dat houdt in dat de vuist vanuit de kin, in U-vorm, eerst omlaag en dan weer omhoog naar het doel (tegenstander of bokszak) gaat.
    De opstoot wordt ook wel uppercut genoemd.